Archetypy

Je pár "archetypů", jak se firmy řídí a co se uvnitř nich děje. Mění se především kulisy a obličeje. Ne ty "archetypy" řízení. Pak jde o to, najít z toho cestu ven, když #firma nefunguje. Anebo najít up-grade pro rozvoj firmy, když firma funguje.

V tom mě překvapí dnes už máloco. Ale nedávno se to stalo. Lidé z managementu mi přišli velmi loajální k majiteli. Když jsme to zkoumali blíže, kromě jiného jsme přišli na to, že majitel zve, byť jednou za čas, klíčové lidi jen tak na oběd či večeři. Nezve je ale všechny najednou. Zve je osobně, po jednom. Když jsem to počítal, musí mu to zabrat zhruba jeden měsíc.

Je to geniálně jednoduché. Účinné. A ano, časově náročné. Nejde totiž jen o to shltnout jídlo. Ale opravdu si popovídat. Zjistit víc. Posílit vztah. Přiblížit se jeden druhému. Tak vzniká pouto.

Až příliš jsme si zvykli na to, že vše je jen o penězích.

NENÍ!

Je to úsměvné. Někdo si myslí, že druzí budou pracovat více a lépe, když jim slíbíte víc peněz. Omyl. Když budete intenzivně oceňovat, chválit, zastavíte se, i když jste "busy", projevíte zájem a nebudete šetřit lidskou pozorností, dosáhnete mnohem víc.

Když už musíte šetřit, nešetřete chválou a pozorností vůči svým lidem. Dělá to divy.