Spousta firem se teď vymlouvá na covid

Restrikce, omezení, pokles poptávky. Když se na ty firmy ale podíváte, často zjistíte, že covidem potíže nezačaly. Na ty bylo zaděláno už dávno předtím a současná nepříznivá situace už jenom akcelerovala nevyhnutelné. 👇


Jejich hospodářské výsledky byly naprosto tristní i za času blahobytu. Pokud nedokážou generovat zisk v nejlepší době, co kdy byla, je jasné, že s příchodem první nestandardní situace se zhroutí jako domeček z karet. ❌

To byl např. případ Pietro Filipi. Nasekat mnohamilionové dluhy, neplatit dodavatelům a doufat, že časem bude lépe, prostě nefunguje.

Mnoha firmám navíc chyběla dlouhodobá strategie a nedokázaly reagovat na změny na trhu. Třeba výrobce hudebních nástrojů Strunal – Schönbach měl existenční problémy již před pandemií, protože nedokázal zareagovat na nástup čínské konkurence a dlouhé roky rezignoval na investice do inovací, marketingu a obchodních aktivit. Covid pak už byl jen poslední kapkou.

Znám spoustu majitelů, jejichž firmy generují pidi zisk 2,3,5 milionů ročně a oni jsou spokojení. Koupili si dům 🏡, auto a takhle jim to stačí. Nic proti tomu, ale jejich firma pak bude neskutečně zranitelná v momentě, kdy přijdou jakékoliv potíže.

Je potřeba být neustále hladový. Když vydělávám pět, jak to udělám abych se dostal na 10 nebo 20? Když strategicky přemýšlíte, neustále zlepšujete, co zlepšit jde a máte tah na branku, tak se tam dostanete. ✅

Odměnou vám pak bude opancéřovaná firma, která ustojí i silnější poryv větru a nesloží se s každým zafoukáním.

marketingové poradenství